Bra presenter till personalen

Vi har köpt profilkläder från Pluslogo till personalen, men det är inte lätt ska ni veta.

Det viktigaste man måste vara införstådd i när det kommer till profilkläder är att det inte är en givet lyckad satsning. Det går inte att satsa en stor summa pengar som företag och beställa profilkläder utan någon som helst inställning, krav eller önskemål kring kläderna och förvänta sig bra resultat. Det är inte som att köpa en vanlig produkt där man vet vad man kan förvänta sig av den. Nej det gäller att vara noggranna och specifika när det kommer till profilkläder. Och framförallt att vara innovativa och kreativa men samtidigt klassiska. Låter det svårt? Det skulle vara konstigt annars, det är nämligen väldigt svårt.

Effekter av profilkläder kan vara väldigt olika. Det sämsta som kan hända är att ni investerar i profilkläder och dessutom får negativa konsekvenser på grund av kläderna. Hur kan detta gå till tänker du kanske? Jo, tänker man efter lite förstår man rätt snart själv. Har nu någonsin sett en hängig piké med något klädmärke eller kanske till och med med någon företagslogga på? Man får inte direkt något gott intryck om varken pikén eller om företaget. Det spelar ingen roll vem som gjort pikén, eller vem som bär den. Oavsett om det är ett klädesmärke du ser eller om det är profilkläder där något företag gjort kläderna till ett annat företag så är det märket som står på profilkläderna som avgör. Kvaliteten på profilkläderna smittar av sig till kvaliteten på företaget som står bakom.

Så om ni ska skaffa profilkläder till företaget, var noga med att det blir profilkläder vars kvalitet och utseende ni kan stå bakom som företag. Risken finns annars att resultatet blir tvärtom vad ni förväntat er. Profilkläder ska ge bra reklam och skaffa nya kunder, inte smutsa ned företaget och fördärva för potentiella framtida kunder. Se till att det blir det förstnämnda, annars kanske ni har otur och får det sistnämnda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *